Grafiske retningslinjer

Grafiske retningslinjer, som er beskrevet i Profilhåndboken, gir retningslinjer for bruk av merkevare ressursene til Haugaland Kraft. Disse inkluderer blant annet logo, farger og valg av skrifttyper. Elementene representerer Haugaland Kraft, og det er viktig å bruke dem riktig.

Målet med merkevareressurser er at kunder og samarbeidspartnere skal kjenne igjen kommunikasjon fra Haugaland Kraft, og samtidig skille oss ut fra andre aktører. Derfor må vi bruke de visuelle elementene våre på samme måte hver gang. En godt innarbeidet visuell profil gjør kommunikasjonsjobben vår mye enklere.

Et godt mål er at folk skal tenke ”Haugaland Kraft” når de ser hvilket som helst av de visuelle elementene våre. For å få det til må vi tenke langsiktig, og selvsagt aldri endre på elementene utover retningslinjene i denne manualen.

Konsekvent kommunikasjon over lang tid vil hjelpe oss å bygge merkevaren Haugaland Kraft.

Last ned profilhåndboken for Haugaland Kraft

Vår logo

Hva synes du om de nye sidene?