KraftPlugg og HAN-port

Sånn kan du sjekke at HAN-porten er åpnet på selve strømmåleren

I displayvinduet på strømmåleren din kan du se om HAN-porten er åpnet eller ikke. Let etter der det står «HAN» nedenfor displayvinduet og se om du finner en trekant i displayvinduet ovenfor. Finner du trekanten, er HAN-porten åpnet. Er det ikke en trekant der, må du inn på Min side hos nettselskapet for å søke om å åpne HAN-porten. (Klikk på «Mer info» for å se bilde som viser hvor du skal sjekke)

 

Hva er en HAN-port?

Alle strømmålerne er utstyrt med en fysisk utgang, en standardisert port ofte kalt HAN-porten. Gjennom HAN-porten vil du kunne få detaljert informasjon om strømforbruk i øyeblikket, strømforbruk siste time, spenningsnivå og overskuddskraft som mates inn i strømnettet.

HAN-porten er som standard stengt. HAN-porten kan åpnes ved å ta kontakt med ditt lokale nettselskap. Ligger boligen i Fagne sitt nettområde, gjør du dette på Min side på Fagne.no. Ligger boligen utenfor vårt nettområde, søker du om å åpne HAN-porten hos det lokale nettselskapet der boligen er.

Sånn nullstiller du KraftPluggen

Opplever du feil med tilkoblingen av KraftPlugg og Mitt Hjem, anbefaler vi at du nullstiller KraftPluggen før du prøver igjen.

  1. Bruk en kulepenn eller lignende til å holde nede den lille knappen helt til venstre på baksiden av KraftPluggen.
  2. Hold inne knappen til det lyser i lysene over porten for HAN på KraftPluggen lyser samtidig.

Nå er KraftPluggen klar for et nytt forsøk.
NB, hvis du har vært koblet til med en KraftPlugg i Mitt Hjem tidligere, må du aller først koble denne fra i appen før du nullstiller KraftPluggen.

Klikk på «Mer info» for å se bilde av baksiden av KraftPluggen, hvor knappen for å nullstille og lysdiodene er.

Andre ting våre kunder lurer på

Trenger du fortsatt hjelp?

Vi jobber med å gjøre det mulig for deg å være mest mulig selvhjulpen, men enkelte tjenester må vi fortsatt bistå deg med. Noen eksempler:

  • Opp- eller nedgradering av TV og internett
  • Oppsigelse av fiber ved flytting
  • Bestilling av nytt utstyr

Vi har åpent for besøkende fra klokken 08:00-15:30 i ukedagene. Du finner oss i Haukelivegen 25, Haugesund.

Vi kan svare deg hele døgnet via vår chatbot, og på menneskelig chat og telefon mellom klokken 08:00-20:00 ukedager, og 10:00-14:00 på lørdager.

For spørsmål om nettleie, strømbrudd og strømnettet generelt, gå til ditt lokale nettselskap.

hjelp