Hvordan åpner jeg HAN-porten?

For å få åpnet HAN-porten, må du søke nettselskapet om å få åpnet HAN-porten.
Her finner du en veiledning for hvordan du går frem for å søke nettselskapet.

1.) Logg deg inn på Min side hos nettselskapet der du har boligen

Skal du koble til KraftPluggen i en bolig som hvor du er nettleiekunde hos oss, gjør du dette på Min side på Fagne.no. Ligger boligen utenfor vårt nettområde, søker du om å åpne HAN-porten hos det lokale nettselskapet der boligen er.

2.) Klikk deg inn på lenken «HAN-port».

Skjermbilde-åpneHAN1-kopi

3. Klikk på knappen «Åpne HAN-port».

Hvis HAN-porten allerede er åpnet, vil det stå «Åpen» i rød tekst. Da trenger du ikke å gjøre noe mer.

Skjermbilde-åpneHAN2

4. Logg inn med BankID, enten med brikke eller med BankID på mobil.

Skjermbilde-åpneHAN3

5. Bekreft ved å huke av og klikk på knappen «Åpne HAN-port».

Skjermbilde-åpneHAN4-kopi

6. Du har nå søkt om å få åpnet HAN-porten

Det tar vanligvis noen minutter før HAN-porten er åpnet av nettselskapet (ca. 5-10 min).

Skjermbilde-åpneHAN5

Trenger du fortsatt hjelp?

Vi jobber med å gjøre det mulig for deg å være mest mulig selvhjulpen, men enkelte tjenester må vi fortsatt bistå deg med. Noen eksempler:

  • Opp- eller nedgradering av TV og internett
  • Oppsigelse av fiber ved flytting
  • Bestilling av nytt utstyr

Vi har åpent for besøkende fra klokken 08:00-15:30 i ukedagene. Du finner oss i Haukelivegen 25, Haugesund.

Vi kan svare deg hele døgnet via vår chatbot, og på menneskelig chat og telefon mellom klokken 08:00-20:00 ukedager, og 10:00-14:00 på lørdager.

For spørsmål om nettleie, strømbrudd og strømnettet generelt, gå til ditt lokale nettselskap.

hjelp