Betaling og faktura

Hvordan oppretter jeg e-postfaktura?

E-postfaktura kan opprettes på Min side:

  1. Logg inn på Min side.
  2. Velg «E-postfaktura».

Vi anbefaler alle våre kunder å velge eFaktura. Dersom du har eFaktura, vil du ikke kunne opprette faktura til e-post. Om du heller ønsker å motta faktura kun på e-post, må du først avbestille avtalen du har gjennom banken din. Det kan gå inntil 2 uker før eFaktura avtalen er slettet, deretter kan du bestille faktura til e-postadressen du ønsker å motta faktura på.

Hvordan regner dere ut strømprisen på min faktura?

Din strømpris regnes ut fra hvor mye strøm du bruker hver time og multipliseres med strømprisen for gjeldene strømprodukt den timen.

På regningen vises et gjennomsnitt av alle strømprisene du har hatt gjennom måneden. Dette er for at du skal slippe å forholde deg til alle timeprisene gjennom måneden og fordi det ville tatt mye plass på fakturaen.

Hvor stor del av fakturaen er nettleie?

Det varierer fra måned til måned. Når strømprisen er høy utgjør nettleien en mindre del, og når strømprisen er lav, som store deler av dette året, så blir nettleien en større del av fakturaen. Nettleien varierer ikke like mye fra måned til måned som det strømprisen gjør. Mer informasjon om fakturaen din finner du på Hkraft.no/minside.

 

Andre ting våre kunder lurer på

Trenger du fortsatt hjelp?

Vi jobber med å gjøre det mulig for deg å være mest mulig selvhjulpen, men enkelte tjenester må vi fortsatt bistå deg med. Noen eksempler:

  • Opp- eller nedgradering av TV og internett
  • Oppsigelse av fiber ved flytting
  • Bestilling av nytt utstyr

Åpningstider kontaktskjema, telefon og chat: kl.08:00-20:00 | lørdager kl. 10:00-14:00.

For spørsmål om nettleie, strømbrudd og strømnettet generelt, gå til Haugaland Kraft Nett sin hjemmeside.

hjelp