Smart lading

Vil det koste noe å benytte Smart lading?

Inntil videre er smart lading en gratis tjeneste for alle våre strømkunder. Ved fremtidige versjoner av smart lading, sammen med nye smarte tjenester i appen, vil tjenestene få en kostnad. Alle endringer og lanseringer av nye tjenester vil bli kommunisert godt og tydelig i alle våre kanaler.

Hvilke biler kan lade smart?

Smart lading kan benyttes av alle elbiler og hybridbiler som har teknologi og funksjonalitet som støtter smart lading. Enkelte biler kan ikke lade smart pga. teknologiske mangler eller begrensninger forårsaket av billeverandør. Dersom bilen din ikke kan lade smart, oppfordrer vi deg til å kontakte din bilforhandler og etterspør dette.

 

Vi følger stadig med, og legger til alle nye biler som får tilgang til smart lading.

Vil min bil få tilgang i fremtiden?

Smart lading kommuniserer med teknologien i bilen. Alle biler som har denne teknologien er lagt til smart lading i Mitt Hjem. Per i dag er det ikke alle bilprodusenter som har denne teknologien som skaper hindringer for å lade smart. Så fort de ulike bilprodusentene oppgraderer teknologien i bilene vil det være bedre muligheter for å kunne lade smart. Dersom bilen din ikke støttes, oppfordrer vi deg til å kontakte din bilprodusent og etterspørre teknologien for smart lading.

Vi følger stadig med, og oppdaterer fortløpende alle biler som får tilgang til smart lading.

Eksempler på kjente elbiler og hybrider som per i dag mangler teknologien for å lade smart:

  • Nissan Leaf
  • Skoda Enyaq
  • Audi Q4 e-tron
  • Audi Q4 e-tron Sportsback
  • Polestar 1
  • Polestar 2
  • Volkswagen ID3
  • Volkswagen ID4

Se oversikten over biler som har tilgang og ikke her.

Andre ting våre kunder lurer på

Trenger du fortsatt hjelp?

Vi jobber med å gjøre det mulig for deg å være mest mulig selvhjulpen, men enkelte tjenester må vi fortsatt bistå deg med. Noen eksempler:

  • Opp- eller nedgradering av TV og internett
  • Oppsigelse av fiber ved flytting
  • Bestilling av nytt utstyr

Vi har åpent for besøkende fra klokken 08:00-15:30 i ukedagene. Du finner oss i Haukelivegen 25, Haugesund.

Vi kan svare deg hele døgnet via vår chatbot, og på menneskelig chat og telefon mellom klokken 08:00-20:00 ukedager, og 10:00-14:00 på lørdager.

For spørsmål om nettleie, strømbrudd og strømnettet generelt, gå til ditt lokale nettselskap.

hjelp