Smart lading

Totrinnsverifisering – hva gjør jeg?

Noen billeverandører krever totrinnsverifisering for å koble bilen til smart lading. Dette er noe som gjør kontoen din enda sikrere når du logger deg inn.

Ved totrinnsverifisering må du ha en 6-sifret kode som du får fra en autentiseringsapp. Her er det valgfritt for hvilken app du vil bruke. Google Authenticator er en sikker og brukervennlig app som vi kan anbefale.

Slik gjør du:

  1. Last ned f.eks. Google Authenticator i App Store eller Google Play.
  2. Logg inn i autentiseringsappen med samme brukernavn og passord som i appen fra din billeverandør.
  3. Du vil nå få opp en tidsbegrenset kode med 6 sifre. Koden vil endre seg etter 30 sek som er tiden du har til å legge den inn i totrinnsverifiseringen i smart lading i Mitt Hjem.
  4. Pass på at du ikke lukker innloggingen din i smart lading i Mitt Hjem. Du vil da måtte starte prosessen på ny.

Smart lading kobler seg til adressen på hytta mi – Hva gjør jeg?

Dersom du har flere adresser registrert i Mitt Hjem, er det viktig at du har valgt primærboligen din øverst på Hjem-siden. Noen ganger kan den automatisk stå på hytteadressen din og dersom du ikke bytter til primærbolig, er det denne adressen som vil koble seg til smart lading.

Du kan også endre adressen/ladelokasjon i kartet som kommer opp i smart lading, selv om adressen på hytta er valgt på Hjem-siden. Prisområdet som blir brukt for å finne den beste og billigste ladeplanen baserer seg på ladelokasjonen som settes når en legger til bilen, så altså ikke valgt adresse i mitt hjem.
Siden en er mest på primærbolig i appen så anbefales det å legge ladelokasjonen der.

Hva betyr betaversjon?

Betaversjon er en tidlig versjon av en tjeneste som inneholder de fleste store funksjonene, men ikke er komplett ennå. Betaversjoner lanseres til mindre brukergrupper eller alle brukere, og målet er testing og tilbakemelding for videre utvikling.

Andre ting våre kunder lurer på

Trenger du fortsatt hjelp?

Vi jobber med å gjøre det mulig for deg å være mest mulig selvhjulpen, men enkelte tjenester må vi fortsatt bistå deg med. Noen eksempler:

  • Opp- eller nedgradering av TV og internett
  • Oppsigelse av fiber ved flytting
  • Bestilling av nytt utstyr

Vi har åpent for besøkende fra klokken 08:00-15:30 i ukedagene. Du finner oss i Haukelivegen 25, Haugesund.

Vi svarer deg også via kontaktskjema, telefon eller chat mellom klokken 08:00-20:00 i ukedagene, og 10:00-14:00 på lørdager.

For spørsmål om nettleie, strømbrudd og strømnettet generelt, gå til nettselskapet Fagne sin hjemmeside.

hjelp