Elbillader BRL/sameie / PlugPay

Hvordan lade og betale for strømforbruket?

Ladingen startes med RFID-brikke eller med mobiltelefon via brukerportalen. Ladere har innebygget strømmåler, og du faktureres etterskuddsvis én gang pr. måned for ditt strømforbruk. Prisstrukturen dere er satt opp med er «borettslagsmodellen», der PlugPay mottar strømfakturaen. Kostnaden på strømforbruket som går til lading, deles på brukerne som betaler faktisk kostpris i tillegg til månedskostnaden i avtalen med Haugaland Kraft.

Hva er inkludert fra PlugPay?

Tjenesten inkluderer faktureringstjeneste for alle brukere av ladeanlegget via eFaktura, Vipps, EHF eller PDF-faktura (e-post), driftsovervåking av anlegget med prioritert feilretting, normalt innen én virkedag, og kostnadsfri døgnåpen brukersupport.

Når skjer faktureringen?

Faktureringen skjer etterskuddsvis i slutten av påfølgende måned. Ved lave fakturaverdier vil fakturaen holdes tilbake til fakturaverdien overstiger vår beløpsgrense. Brukere som ikke oppfyller gjeldene beløpsgrense vil bli informert om dette ved e-postvarsel. For øyeblikket er beløpsgrensene kr. 250,- for privatpersoner, og noe høyere for bedriftskunder.

Andre ting våre kunder lurer på

Trenger du fortsatt hjelp?

Vi jobber med å gjøre det mulig for deg å være mest mulig selvhjulpen, men enkelte tjenester må vi fortsatt bistå deg med. Noen eksempler:

  • Opp- eller nedgradering av TV og internett
  • Oppsigelse av fiber ved flytting
  • Bestilling av nytt utstyr

Vi har åpent for besøkende fra klokken 08:00-15:30 i ukedagene. Du finner oss i Haukelivegen 25, Haugesund.

Vi kan svare deg hele døgnet via vår chatbot, og på menneskelig chat og telefon mellom klokken 08:00-20:00 ukedager, og 10:00-14:00 på lørdager.

For spørsmål om nettleie, strømbrudd og strømnettet generelt, gå til ditt lokale nettselskap.

hjelp