Smart lading / Brukerveiledning smart lading

Slik kommer du i gang med smart lading

Steg 1: Åpne Mitt Hjem og trykk på «Smart lading av elbil» under dine nøkkeltall på forsiden.

Steg 2: Legg til bilen din ved å trykke på feltet «Ingen biler lagt til» eller «+ Legg til ny». Du vil da komme videre inn i Enode sin tilkoblingsportal.

Steg 3: I Enode sin tilkoblingsportal vil du få opp informasjon om hvilke data Enode henter ut. Les gjennom informasjon og trykk «Fortsett».

Steg 4: Velg din bil.

Steg 5: Legg inn dine innloggingsdetaljer fra kontoen du har hos din billeverandør, og trykk «Logg inn». Din bil vil da koble seg til appen Mitt Hjem.

Steg 6: Sjekk at bilen som kommer opp stemmer og trykk «Fortsett».

Steg 7: Før en kan fullføre prosessen må du gi samtykke for tilgang til informasjon fra din bil. Les gjennom og trykk «Tillat».

Steg 8: Trykk «Fullfør» og din bil vil nå være sammenkoblet med smart lading i Mitt Hjem.

Steg 9: Før du kan lade smart nå, må du bekrefte ladelokasjon. Sjekk at oppgitt adresse er riktig. Dersom adresse er feil kan du justere dette i kartet under ved å flytte “pinnen” til riktig lokasjon. Trykk “Bekreft ladelokasjon” dersom adresse stemmer. 

Steg 10: Du kan nå lade smart!

Hvor lang tid tar det før ladingen pauses?

Normalt vil bilen lade i opp til 7 minutter før en ladeplan blir utregnet.
I noen tilfeller kan det ta lenger tid:

  • Bilen er under minimal ladegrense (20% kan endres i innstillinger), bilen vil først lade opp til 20% før den velger å pause.
  • Systemet får ikke tak i nødvendig informasjon for å regne ut en ladeøkt, eksempelvis posisjoneringsdata.

Trenger du fortsatt hjelp?

Vi jobber med å gjøre det mulig for deg å være mest mulig selvhjulpen, men enkelte tjenester må vi fortsatt bistå deg med. Noen eksempler:

  • Opp- eller nedgradering av TV og internett
  • Oppsigelse av fiber ved flytting
  • Bestilling av nytt utstyr

Vi har åpent for besøkende fra klokken 08:00-15:30 i ukedagene. Du finner oss i Haukelivegen 25, Haugesund.

Vi kan svare deg hele døgnet via vår chatbot, og på menneskelig chat og telefon mellom klokken 08:00-20:00 ukedager, og 10:00-14:00 på lørdager.

For spørsmål om nettleie, strømbrudd og strømnettet generelt, gå til ditt lokale nettselskap.

hjelp