Mitt Hjem / Solceller

Hvordan legger jeg til solcelleanlegget mitt i appen Mitt Hjem?

Steg 1: Åpne Mitt Hjem-appen.

Steg 2: Trykk på «solceller» som ligger lenger nede på siden.

Steg 3: Velg «legg til nytt anlegg»

Steg 4:Du blir nå sendt til Enode, vår samarbeidspartner for tilkobling av inverteren.  Les gjennom informasjon og trykk «Fortsett» for å gå videre.

Steg 5: Velg merke for din inverter fra listen.

Steg 6: Appen vil be om tilgang. Les gjennom og trykk «Fortsett» for å godta.

Steg 7: Logg inn med brukeren din (bruk samme innloggingsinformasjon som i solcelleappen din).

Steg 8: Sjekk at enheten som vises er riktig og trykk «koble til».

Steg 9: Du vil nå se solcelleanlegget ditt i Mitt Hjem-appen.

MERK: Det kan ta litt tid før historiske data blir tilgjengelige etter at anlegget er lagt til. Data vil gradvis fylles på, opptil 90 dager tilbake på dagsnivå og 30 dager på timesnivå.

 

 

 

 

Slik fjerner du solcelleanlegget fra Mitt Hjem-appen

Steg 1: Åpne Mitt Hjem-appen og trykk på «Solceller».

Steg 2: Finn listen anlegget du ønsker å fjerne.

Steg 3: Trykk på de tre prikkene () ved siden av navnet på inverteren.

Steg 4: Velg «Slett».

MERK:

  • Dette vil fjerne alle anlegg fra denne produsenten i Mitt Hjem-appen.
  • Vi speiler kun data fra produsenten, så for å fjerne enkeltanlegg må dette gjøres i produsentens egen app.

Hvilke invertere støttes i Mitt Hjem?

Hvilke invertere kan jeg koble til Mitt Hjem-appen?

INVT
Enphase
Fronius
GoodWe
Growatt
Hoymiles
SMA
SolarEdge
Solax
Solis
Sungrow
Tesla

 

Vi jobber kontinuerlig med å utvide støtten for flere invertere. Hvis inverteren din ikke er på listen, betyr det at vi foreløpig ikke kan hente produksjonsdata fra den. Vi anbefaler å følge med i appen eller på våre nettsider for oppdateringer om nye støttede merker.

Er du usikker på hvilken inverter du har? Sjekk merkeskiltet på enheten, i solcelleappen din eller kontakt installatøren.

Andre ting våre kunder lurer på

Trenger du fortsatt hjelp?

Vi jobber med å gjøre det mulig for deg å være mest mulig selvhjulpen, men enkelte tjenester må vi fortsatt bistå deg med. Dette gjelder:

  • oppsigelse av Altibox-abonnement
  • oppsigelse av kanalpakker, poeng og ekstra utstyr

Åpningstider for besøkende

Vi har åpent for besøkende fra kl. 08:00-15:30 i ukedagene. Du finner oss i Haukelivegen 25, Haugesund.

HKon svarer deg døgnet rundt

Chatboten vår HKon er tilgjengelig 24/7 for å svare på det du lurer på.

Åpningstider på chat og telefon

Spørsmål rundt internett, TV og andre Altibox-produkter

Mandag-fredag: kl. 08:00-20:00

Lørdag: kl. 10:00-14:00

Spørsmål rundt strøm og energirelaterte produkter

Mandag-fredag: kl. 08:00-15:30

For spørsmål om nettleie, strømbrudd og strømnettet generelt, gå til ditt lokale nettselskap.

hjelp