Flytte eller si opp

Hvordan melder jeg flytting?

Du kan melde din flytting for flere produkter ved å benytte skjema på fremsiden under meld flytting.
Da melder du inn hva du skal flytte av produkter og en kunderådgiver vil ta kontakt med deg.

For å flytte strøm kan du også benytte Min side.

 

 

Hva må jeg gjøre om jeg flytter?

Du må melde fra i god tid før du flytter. Du må både si opp avtalen(e) på adressen du flytter fra, og registrere ny(e) på adressen du flytter til. Har du Altibox fra oss, har du en oppsigelsestid. Du melder flytting i flytteskjemaet vårt.

Har du kun en strømavtale hos oss i dag og skal flytte til en ny bolig, kan du gjøre det enkelt via Min side.

Hvis du ikke har en strømavtale hos oss i dag men ønsker å bestille, trenger du ikke å melde oppsigelse til din gamle leverandør. Da kan du bestille strøm på vanlig måte. Gå til våre strømprodukter.

Jeg har flyttet og fått en annen oppstartsdato enn forventet. Hvorfor?

Hvis du bestiller strøm på eller etter innflyttingsdatoen, får du en midlertidig kraftleveranse fra nettselskapet frem til avtalen vår starter.

Når starter strømavtalen hos dere?
Strømavtalen starter 15 dager etter at bestillingen er bekreftet, dersom du ikke har bedt om tidligere oppstart.

Hvem fakturerer meg for denne perioden?
Nettselskapet fakturerer deg for strømmen du bruker frem til avtalen vår trer i kraft.

Hvorfor starter ikke avtalen tidligere?
I henhold til angrerettloven kan vi ikke starte leveransen før du har mottatt informasjon om avtalen og angreretten på et varig medium. Derfor vil det være en overgangsperiode med midlertidig strømleveranse fra nettselskapet.

Trenger du fortsatt hjelp?

Vi jobber med å gjøre det mulig for deg å være mest mulig selvhjulpen, men enkelte tjenester må vi fortsatt bistå deg med. Dette gjelder:

  • oppsigelse av Altibox-abonnement
  • oppsigelse av kanalpakker, poeng og ekstra utstyr

Åpningstider for besøkende

Vi har åpent for besøkende fra kl. 08:00-15:30 i ukedagene. Du finner oss i Haukelivegen 25, Haugesund.

HKon svarer deg døgnet rundt

Chatboten vår HKon er tilgjengelig 24/7 for å svare på det du lurer på.

Åpningstider på chat og telefon

Spørsmål rundt internett, TV og andre Altibox-produkter
Mandag-fredag: kl. 08:00-20:00
Lørdag: kl. 10:00-14:00

Spørsmål rundt strøm og energirelaterte produkter
Mandag-fredag: kl. 08:00-15:30

For spørsmål om nettleie, strømbrudd og strømnettet generelt, gå til ditt lokale nettselskap.

hjelp