Betaling og faktura / Betaling og forfall

Hva er kontonummeret til Haugaland Kraft?

Vårt kontonummer er: 1506.51.61793

Når du foretar en innbetaling, vennligst oppgi KID-nummeret for å sikre at betalingen blir knyttet til riktig faktura.

Hvordan utsetter jeg betaling av faktura?

Du kan utsette en faktura hvis du ikke har andre utestående fakturaer hos oss. Dette kan gjøres enkelt på Min Side, så lenge fakturaen ikke har forfalt og fakturabeløpet ikke overstiger 10 000 kroner. Du kan utsette fakturaen inntil 31 dager etter hovedforfall. Hvis fakturaen har forfalt eller du vil dele den opp, kan du kontakte vårt kundesenter for hjelp.

Dette må du være oppmerksom på: 
Du vil bli belastet med renter på det beløpet som betales etter opprinnelig forfall. Rentesatsen er 7,5 prosent, og rentene legges til på neste faktura.

Hva skjer hvis jeg betaler etter forfall?

Ved forsinket betaling vil det påløpe forsinkelsesrenter og eventuelt purregebyr. Renten vil bli lagt til på en senere faktura. Rentesatsen er på 7,5 prosent per januar 2025. Evt. purring vil bli sendt ut fra vår innfordringspartner Svea.

Andre ting våre kunder lurer på

Trenger du fortsatt hjelp?

Vi jobber med å gjøre det mulig for deg å være mest mulig selvhjulpen, men enkelte tjenester må vi fortsatt bistå deg med. Dette gjelder:

  • oppsigelse av Altibox-abonnement
  • oppsigelse av kanalpakker, poeng og ekstra utstyr

Åpningstider for besøkende

Vi har åpent for besøkende fra kl. 08:00-15:30 i ukedagene. Du finner oss i Haukelivegen 25, Haugesund.

HKon svarer deg døgnet rundt

Chatboten vår HKon er tilgjengelig 24/7 for å svare på det du lurer på.

Åpningstider på chat og telefon

Spørsmål rundt internett, TV og andre Altibox-produkter
Mandag-fredag: kl. 08:00-20:00
Lørdag: kl. 10:00-14:00

Spørsmål rundt strøm og energirelaterte produkter
Mandag-fredag: kl. 08:00-15:30

For spørsmål om nettleie, strømbrudd og strømnettet generelt, gå til ditt lokale nettselskap.

hjelp