Betaling og faktura

Når får jeg fakturaen min?

Normalt sendes fakturaen mellom den 10. og 15. hver måned, med forfall 14 dager etter fakturadato.

Vi sender fakturaen så snart vi har mottatt alle nødvendige verdier for strøm, nettleie og fakturagrunnlag for Altibox. Siden dette skjer på ulike tidspunkt hver måned, kan utsendingsdatoen variere noe. Ved forsinkelser kan fakturaen komme senere.

Strøm og nettleie faktureres en måned etterskuddsvis, mens Altibox faktureres for den måneden du mottar fakturaen.

Kan jeg motta eFaktura på vegne av noen andre?

eFaktura-avtalen er knyttet til ditt personnummer. Hvis du ønsker at eFakturaen skal sendes til noen andre, som ektefelle, foreldre eller barn, anbefaler vi at du kontakter nettbanken din for å høre om de tilbyr denne muligheten.

Hvordan aktiverer jeg eFaktura i Vipps?

Mange av våre kunder ønsker å aktivere eller deaktivere eFaktura i Vipps. Slik går du fram:

Aktiver eFaktura i Vipps: Åpne Vipps-appen og gå til «Meg» nederst til høyre på skjermen. Velg «eFaktura». Her kan du velge om du ønsker å se eFaktura også i Vipps.

Godta eFaktura i nettbanken: Når du har aktivert eFaktura i Vipps, må du også godta eFaktura i nettbanken din. Dette gjør at du kan motta og betale regninger både i Vipps og nettbanken din.

Betal regninger i Vipps: Når du mottar en regning i Vipps, kan du velge å betale den med en gang, til forfallsdatoen, eller en annen dato mellom disse. Du kan også endre forfallsdatoen i forfallsregisteret i din nett- eller mobilbank.

Avslutte eFaktura i Vipps: Åpne Vipps-appen og gå til «Meg» nederst til høyre på skjermen. Velg «eFaktura». Huk vekk «Se eFaktura også i Vipps».

Andre ting våre kunder lurer på

Trenger du fortsatt hjelp?

Vi jobber med å gjøre det mulig for deg å være mest mulig selvhjulpen, men enkelte tjenester må vi fortsatt bistå deg med. Dette gjelder:

  • oppsigelse av Altibox-abonnement
  • oppsigelse av kanalpakker, poeng og ekstra utstyr

Åpningstider for besøkende

Vi har åpent for besøkende fra kl. 08:00-15:30 i ukedagene. Du finner oss i Haukelivegen 25, Haugesund.

HKon svarer deg døgnet rundt

Chatboten vår HKon er tilgjengelig 24/7 for å svare på det du lurer på.

Åpningstider på chat og telefon

Spørsmål rundt internett, TV og andre Altibox-produkter
Mandag-fredag: kl. 08:00-20:00
Lørdag: kl. 10:00-14:00

Spørsmål rundt strøm og energirelaterte produkter
Mandag-fredag: kl. 08:00-15:30

For spørsmål om nettleie, strømbrudd og strømnettet generelt, gå til ditt lokale nettselskap.

hjelp