Altibox / E-post fra Haugnett

Hvorfor havner mine e-poster i spamfilteret

Altibox bruker Sender Policy Framework (SPF), en mekanisme som sorterer bort e-post fra eksterne e-postservere som ikke har en godkjent IP-adresse.

SPF stanser mange spam-meldinger men gjør samtidig at noen e-postservere, for eksempel fra lokale norske leverandører, ikke klarer å oppfylle sikkerhetsbetingelsene.

Resultatet er at noen Altibox-kunder som har satt opp sin adresse på en usikker e-postserver, kan oppleve å havne i spamfilteret til mottakeren. Selv om adressen heter kari.nordmann@altiboxmail.no.

LØSNING: Hvis din e-postserver ikke klarer å håndtere SPF-kravene og du gjentatte ganger havner i spamfilteret til mottakeren, kan du bytte til webmail fra Altibox eller sette opp din Altibox e-post hos for eksempel Gmail, Hotmail, Lycos, Mail.com eller Yahoo.

Hvordan aktivere fraværsmelding?

Under «Innstillinger» øverst i Webmail; gå til fanen «Fravær», trykk «Aktivere autosvar ved fravær.» Skriv inn meldingen og husk å slå av funksjonen når du ikke lenger trenger den.

Hvor mye data kan jeg lagre på min e-postkonto?

Du kan lagre 15 GB per e-postadresse, eller maksimalt 75 GB totalt.

Andre ting våre kunder lurer på

Trenger du fortsatt hjelp?

Vi jobber med å gjøre det mulig for deg å være mest mulig selvhjulpen, men enkelte tjenester må vi fortsatt bistå deg med. Noen eksempler:

  • Opp- eller nedgradering av TV og internett
  • Oppsigelse av fiber ved flytting
  • Bestilling av nytt utstyr

Vi har åpent for besøkende fra klokken 08:00-15:30 i ukedagene. Du finner oss i Haukelivegen 25, Haugesund.

Vi kan svare deg hele døgnet via vår chatbot, og på menneskelig chat og telefon mellom klokken 08:00-20:00 ukedager, og 10:00-14:00 på lørdager.

For spørsmål om nettleie, strømbrudd og strømnettet generelt, gå til ditt lokale nettselskap.

hjelp