Altibox / E-post fra Haugnett
Hvorfor havner mine e-poster i spamfilteret
Altibox bruker Sender Policy Framework (SPF), en mekanisme som sorterer bort e-post fra eksterne e-postservere som ikke har en godkjent IP-adresse.
SPF stanser mange spam-meldinger men gjør samtidig at noen e-postservere, for eksempel fra lokale norske leverandører, ikke klarer å oppfylle sikkerhetsbetingelsene.
Resultatet er at noen Altibox-kunder som har satt opp sin adresse på en usikker e-postserver, kan oppleve å havne i spamfilteret til mottakeren. Selv om adressen heter kari.nordmann@altiboxmail.no.
LØSNING: Hvis din e-postserver ikke klarer å håndtere SPF-kravene og du gjentatte ganger havner i spamfilteret til mottakeren, kan du bytte til webmail fra Altibox eller sette opp din Altibox e-post hos for eksempel Gmail, Hotmail, Lycos, Mail.com eller Yahoo.
Hvordan aktivere fraværsmelding?
Under «Innstillinger» øverst i Webmail; gå til fanen «Fravær», trykk «Aktivere autosvar ved fravær.» Skriv inn meldingen og husk å slå av funksjonen når du ikke lenger trenger den.
Hvor mye data kan jeg lagre på min e-postkonto?
Du kan lagre 15 GB per e-postadresse, eller maksimalt 75 GB totalt.