Fullmakt
Haugaland Kraft tar personvern på alvor, og det er ekstra viktig for oss å beskytte de personlige opplysningene du gir oss. Derfor utgir vi aldri personopplysninger til en tredjepart uten en gyldig fullmakt eller godkjenning fra kunden selv. I slike tilfeller må vi ha en gyldig fullmakt.
Dersom du ønsker å gi en bedrift eller privatperson fullmakt til ditt kundeforhold kan du gjøre dette på tre ulike måter: på Min side, i kundeappen Mitt hjem og ved å gi muntlig fullmakt.
Min side
Du som kunde kan selv gi tilgang og trekke tilbake tilgangen når du ønsker det på Min side.
Personer du deler innloggingen med får full tilgang til å se all informasjon om ditt kundeforhold. Du kan også gi ytterlige tilgang, slik at vedkommende kan gjøre endringer på ditt kundeforhold på lik linje med deg selv.
Mitt hjem
Du kan også gi andre personer innsyn i ditt kundeforhold via kundeappen Mitt hjem.
Personer du deler innloggingen med får full tilgang til å se all informasjon om ditt kundeforhold. Du kan selv trekke tilbake tilgangen når du ønsker det.
Muntlig fullmakt
Vi godtar også en muntlig fullmakt i de tilfellene hvor kunden som er registrert på kundeforholdet er tilstede og kan identifisere seg i samtalen med en kunderådgiver. Denne type fullmakt gjelder kun for den ene henvendelsen.
Personopplysninger
Haugaland Kraft følger de til enhver tid gjeldende reglene for bruk og lagring av personopplysninger. Her finner du vår personvernerklæring.