Endringer i hastigheter og priser fra 1. mars 2021

Vi jobber hele tiden for å sikre tv- og internettopplevelsen din, slik at du får den kvaliteten du trenger både nå og i fremtiden.

Strømming, hjemmekontor, gaming, surfing og stadig flere enheter på nett stiller høyere krav til bredbåndet ditt. Vi får stadig flere enheter i boligen som knyttes opp mot internett. Man sitter gjerne med en mobil eller iPad i hånden mens vi strømmer en film eller serie på en annen enhet. Samtidig går gjerne både oppvaskmaskin, tørketrommel, vaskemaskin og annet utstyr vi bruker i hverdagen, som mer og mer også kan kobles trådløst til internett. 

Aktiviteten i hjemmet foregår som regel i de samme timene i døgnet i alle hjem, og krever stadig mer kapasitet i nettet på den tiden. Med fiber slipper du å dele denne kapasiteten med naboen, slik du må med andre teknologier. Som fiberleverandør må vi hele tiden være i forkant og sikre at kapasiteten på din fiber holder tritt med den raskt økende veksten i nett-trafikk samfunnet.

Altibox jobber kontinuerlig med å utvikle tjenestene vi leverer til deg, slik at du hele tiden kan være trygg på at vi leverer produkter med markedets høyeste kvalitet. Fra 1. mars 2021 økes hastigheten på enkelte Altibox-produkter og prisen endres på noen. Endringene som nå gjennomføres er i samsvar med det generelle prisnivået i markedet. 

Her er en oversikt over endringene som inntreffer fra 1. mars 2021:

Produkter som får økt hastighet:

Produkter som får lavere pris:

Produkter som øker i pris:

Hvis du er i en avtaleperiode, vil prisendringen tre i kraft når denne utløper.

Spørsmål og svar

Hvorfor endrer dere prisene?

Vi følger markedsutviklingen når det gjelder pris. Dette er en generell prisøkning, som samsvarer med prisnivået i markedet. 

Økende digitalisering og forbruksvaner i endring gjør at kundene bruker fibertjenestene våre mer enn noen gang, og det er vi svært glade for. På den annen side gir dette store utslag i trafikken i vår infrastruktur, økte innholdskostnader og dermed økte kostnader for oss. Vi satser stadig på å forbedre oss, slik at vi kan tilby våre kunder et best mulig produkt med en konkurransedyktig pris. 

Hvem gjelder prisendringen for?

Prisene på produktpakkene våre endres fra 1. mars 2021. Prisendringen gjelder for alle private fiberkunder i hus eller leilighet, som ikke er en del av et borettslag eller et sameie som har borettslagavtale. For deg som er i en avtaleperiode, endres prisen først etter bindingstidens utløp.

Jeg er i en avtaleperiode. Gjelder prisendringen for meg?

Du beholder avtalt pris til bindingstiden din er utløpt. Når denne perioden utløper, endres prisen.

Økt hastighet – hva betyr det for meg?

Strømming, hjemmekontor, gaming, surfing og stadig flere enheter på nett stiller høyere krav til bredbåndet ditt. Med fiber slipper du å dele denne kapasiteten med naboen, slik du må med andre teknologier. Som fiberleverandør må vi hele tiden være i forkant og sikre at kapasiteten på din fiber holder tritt med den sterkt økende digitaliseringen av samfunnet.

Kan jeg si opp abonnementet som følge av endringen?

Ja. Hvis du er i en avtaleperiode, beholder du avtalt pris gjennom hele perioden. Du kan si opp abonnementet fra den datoen avtaleperioden utløper.