Alarm

Direktekobling til brannvesenet – hva betyr det?

Det betyr at når en alarm fra Haugaland Kraft går, får brannvesenet beskjed umiddelbart da 110-sentralen er vårt alarmmottak. Andre leverandører som tilbyr alarm med varsling til tredjepart har gjerne vekter/ telefonvakt som varsles først og så vurderer de igjen hvorvidt de skal ringe brannvesenet. Vår alarm har ingen mellomledd som stjeler tid.

Må jeg betale for utrykning ved falsk alarm?

Nei. Vi har såpass tillit til varslingssystemet at dersom det mot formodning skulle skje en utrykning på falsk alarm, vil vi ta regningen.

Hva skjer hvis alarmen går?

Dersom brann- eller innbruddsalarmen din løses ut går det automatisk direkte varsling til 110-sentralen, som gjør seg klar for utrykning.

Det går samtidig varsling til en alarmsentral som prøver å ringe deg.

Trykk her for å lese mer detaljert om hva som skjer hvis alarmen utløses

Andre ting våre kunder lurer på

Trenger du fortsatt hjelp?

Vi jobber med å gjøre det mulig for deg å være mest mulig selvhjulpen, men enkelte tjenester må vi fortsatt bistå deg med. Noen eksempler:

  • Opp- eller nedgradering av TV og internett
  • Oppsigelse av fiber ved flytting
  • Bestilling av nytt utstyr

Vi har åpent for besøkende fra klokken 08:00-15:30 i ukedagene. Du finner oss i Haukelivegen 25, Haugesund.

Vi svarer deg også via kontaktskjema, telefon eller chat mellom klokken 08:00-20:00 i ukedagene, og 10:00-14:00 på lørdager.

For spørsmål om nettleie, strømbrudd og strømnettet generelt, gå til nettselskapet Fagne sin hjemmeside.

hjelp