Kutter regningen til kundene med 30 millioner

Presse Nyhet

– I lys av den krevende koronasituasjonen som hele samfunnet vårt nå opplever, ønsker vi å ta del i den felles dugnaden, sier konsernsjef Olav Linga.

Olav Linga
Konsernsjef Olav Linga.

Haugaland Kraft reduserer derfor regningen for alle våre strøm- og bredbåndskunder med totalt 30 millioner kroner fordelt på månedene mars, april og mai 2020. Dette gjelder for både privatpersoner og bedrifter.

– Som en av de største arbeidsplassene i regionen er vi bevisst vårt ansvar i denne vanskelige tiden, uttaler Linga.

Prisreduksjonen blir synlig for kundene fra og med mars-faktura, som sendes ut i april.

Kunder kan utsette betalingen

Samtidig som vi reduserer kundenes regning med totalt 30 millioner kroner i løpet av de neste tre månedene, strekker vi oss langt for å imøtekomme kunder som har betalingsutfordringer. Vi tilbyr både betalingsutsettelser og oppdeling av faktura. Som følge av koronakrisen har vi allerede utvidet muligheten til å utsette betalingen fra 14 til 31 dager etter forfall. Dette er noe kundene kan gjøre selv via Min side.

Utsett betaling – logg inn på Min side

Haugaland Kraft vil vurdere ytterligere tiltak overfor kundene hvis koronasituasjonen skulle bli langvarig. Omtrent en tredel av strømregningen består av skatter og avgifter til staten. Vi håper at myndighetene nå vil lette på noen av disse avgiftene for at strømkundene skal få en noe enklere hverdag i en utfordrende tid.

– Koronakrisen har allerede fått umiddelbare konsekvenser for regionen vår. Næringslivet opplever lavere aktivitet, og krisetiltakene for å begrense smitte i samfunnet endrer måten vi lever på. Vi lever i en robust region, og sammen skal vi komme oss gjennom denne krisen, avslutter Linga.

Haugesund, 26.mars 2020

Kontaktperson:
Olav Linga
Konsernsjef, Haugaland Kraft
Mob.nr. 911 61 324 | olav.linga@hkraft.no

Publisert