Vilkårsendring for Skybatteri trekkes tilbake og tjenesten legges ned.
Tilbaketrekking av varsel om pris- og vilkårsendringer
Den 13. august 2024 sendte vi ut et varsel om pris- og vilkårsendringer for Skybatteri, som opprinnelig skulle tre i kraft 20. september 2024. Vi ønsker nå å informere deg om at disse vilkårsendringene er trukket tilbake og vil ikke tre i kraft. Dere kan altså se bort fra de varslede endringene. Tjenesten vil fortsette som før i samsvar med vilkår av 14. oktober 2022 inntil tjenesten opphører.
Dersom du har gjort uttak av skybatteriet mellom 13. august og 10. september 2024, vil vi kompensere deg ved å utbetale mellomlegget på salgspris ved uttaksdato og gjennomsnittlig spotpris eks. mva. siste 30 dager den 31. desember, hvis differansen er i din favør. Dette gjelder uavhengig om du fortsatt er kunde hos Haugaland Kraft Energi AS, eller ikke. Du trenger ikke å ta kontakt for å ha rett på kompensasjon – oppgjør og utbetaling av et eventuelt mellomlegg vil skje automatisk.
Dersom du i stedet ønsker å reversere uttakene du har gjort mellom 13. august og 10. september, må du kontakte vår kundeservice. Vi vil da gjøre en manuell oppfølging på saken. Gjeninnføring av saldo på Skybatteriet fordrer at allerede utbetalt beløp, eller beløp som ligger til utbetaling, må betales tilbake før saldoen gjeninnføres. Om uttaket blir reversert, bortfaller kompensasjonen som forklart i avsnittet over. Du må kontakte oss innen 30. september 2024, dersom du ønsker å reversere uttak.
Nedleggelse av tjenesten
Etter nøye vurdering har vi besluttet å legge ned tjenesten Skybatteri i dens nåværende form. Siste operative dag blir 31. desember 2024. Det betyr at du vil beholde din beholdning gjennom høsten og vil kunne gjøre uttak når du vil, frem til utgangen av desember.
Har du saldo stående igjen etter 31. desember, vil det bli et automatisk oppgjør til en gjennomsnittlig spotpris eks mva. siste 30 dager. Vi vil sende ut en påminnelse om nedleggelsen av Skybatteri-tjenesten i rimelig tid før opphør.
Det vil fra 9. september 2024 ikke lenger være mulig å bestille eller starte opp igjen tjenesten Skybatteri.
Vi beklager ulempen dette har medført for deg.
Lurer du på noe?
Vi har samlet noen spørsmål og svar på det vi tror du kan lure på her.
Uttakene du har gjort mellom 13. august og 10. september vil bli automatisk kompensert med mellomlegget mellom prisen ved uttakstidspunktet og gjennomsnitts spotpris eks mva siste 30 dager beregenet den 31. desember 2024. Du trenger ikke å foreta deg noe for å få denne kompensasjonen. Dette gjelder uavhengig om du fortsatt er kunde eller ikke.
Nei, du trenger ikke å være kunde eller å bli kunde på nytt for å få denne kompensasjonen. Alle uttak fra Skybatterier gjort mellom 13. august og 10. september vil bli kompensert med mellomlegget mellom prisen ved uttakstidspunktet, og gjennomsnittlig spotpris eks mva siste 30 dager beregnet fra 31. desember 2024.
Du kan komme tilbake som kunde, men det vil etter 9. september 2024 ikke være mulig å aktivere Skybatteri selv lenger. Dersom du har gjort uttak, og ønsker å reversere disse, gjøres dette manuelt. Du vil da måtte tilbakebetale allerede utbetalte beløp for perioden 13. august 2024 – 10.september 2024. Vi kan da manuelt gjeninnføre Skybatteri-tjenesten din med beholdningen du hadde hatt om du ikke hadde gjort uttak. I det tilfellet vil kompensasjonsordningen bortfalle. Du må kontakte oss innen 30. september 2024, dersom du ønsker å reversere uttak.
Vi kan reversere uttakene. Dersom du ikke lenger er kunde, må du bli kunde igjen for å få reversert uttakene. Merk at dersom man reverserer uttakene gjort mellom 13. august 2024 og 10. september 2024, vil kompensasjonen for uttakene bortfalle. Du vil få kompensasjon for uttakene gjort mellom 13. august og 10. september uavhengig om du fortsatt er kunde eller ikke. Du må kontakte oss innen 30. september 2024, dersom du ønsker å reversere uttak.
Dersom du avsluttet din skybatteriløsning mellom 13. august og 10. september, vil din beholdning automatisk bli oppgjort til gjennomsnittlig spotpris siste 30 dager beregnet fra avslutningsdato. Vi vil senere kompensere deg ved å utbetale mellomlegget på salgspris ved uttaksdato og gjennomsnittlig spotpris eks. mva. siste 30 dager den 31. desember, hvis differansen er i din favør. Du trenger ikke å foreta deg noe for å få denne kompensasjonen.
Nei, du vil ikke bli kompensert for produksjon som er gjort mens du var kunde hos en annen strømleverandør.
Du kan se bort fra de varslede pris- og vilkårsendringer for Skybatteri, som opprinnelig skulle tre i kraft 20. september 2024. Tjenesten vil fortsette som før i samsvar med vilkår av 14. oktober 2022 inntil tjenesten opphører.