Altibox vant kundeservice-pris

Altibox er kåret til TV-distributøren med best kundeservice av Kantar.

Vinnerne kåres basert på resultatene i KSindeks. Dette er Norges største og eneste undersøkelse som spør kundene direkte om hvordan de opplevde kundeservicen til selskapet de sist har vært i kontakt med i løpet av de siste 14 dagene. Kantar TNS spør 40 000 kunder hvert år og får 20 000 svar fra personer som har vært i kontakt med et selskap.

– Altibox-partnerskapet lever av fornøyde kunder, og det er alltid kjekt å bli anerkjent for jobben vi gjør med kundeservice. Det er tøff konkurranse i dette markedet, og det er alltid positivt å kunne vise til at vi gjør det bra. En seier i KSIndeks’ kåring er med på å bekrefte vår tro på at vi leverer den beste kundeservicen i bransjen, sier leder for kundeforvaltning og merkevare i Altibox, Mabel Moya.

Hun trekker frem at Altibox og partnerne over hele Norge er enige om at det å ta vel imot og godt vare på kundene, er den beste måten å både holde på eksisterende kunder og å tiltrekke seg nye. Altibox-partnerskapet har mange prioriteter og ønsker, men først og øverst står alltid kunden. Kundene skal føle seg sett og hørt og godt ivaretatt.

– Førsteklasses kundeservice er et av våre aller største konkurransefortrinn. Vi forstår verdien av å levere kundeopplevelser som ikke lar seg kopiere av våre konkurrenter. Gjennom Altibox-partnerskapet er vi til stede for kundene våre over hele landet – denne lokale tilhørigheten er det mange kunder som setter pris på, sier Mabel Moya.

De andre aktørene på pallen i kategorien TV-distributører var RiksTV og Canal Digital. Leder for underholdning og innholdsstrategi i Altibox, Kjetil Hagen, trekker frem at vi i løpet av året har integrert flere strømmetjenester i tv-tilbudet, blant annet TV 2 Sumo og Amazon Prime.

– Slik vi har utviklet underholdningstjenesten de siste årene, har vi fokusert på å skape en mest mulig sømløs overgang mellom tradisjonelt TV, «on demand» innhold og strømmetjenester. Samtidig betyr det at kundene har tilgang til mange flere og mer avanserte funksjoner. Vi har høyt fokus på å gjøre dette så brukervennlig og intuitivt som mulig. Men også gjennom kundeservice og kundekommunikasjon forsøker vi å hjelpe kundene til å forstå og ta i bruk alle funksjonene. Vi ser at de kundene som er mest fornøyde, er de som tar i bruk alle mulighetene tjenesten gir. Derfor er dette veldig viktig for oss også som del av vår kundeservicehåndtering, sier Kjetil Hagen.

Vil du hjelpe oss ved å svare på noen spørsmål om Mitt Hjem og smart teknologi?